konsten att prata med ett spöke.

den ständiga. lite ignagande. svaga. men återigen. ständiga. huvudvärken, som jag haft så länge.
jag tror jag insett vad som hände.
för den kom till mig. samtidigt som jag började se.
som jag började höra. känna. veta.
dom säger att det är en gåva. något vackert. spännande. som man ska vara lycklig för att man har. jag är lycklig.
men jag tror att jag är galen. sjuk. och allmänt störd.
varför skulle jag se det ?

inte heller vågar jag berätta. fast dom vill.
henry berättade för mig.
första tanken som slår mig. är den från andra sidan. den andra tanken, är min egen. den har min hjärna hittat på.
jag har svårt att urskilja dessa. kanske är det hela tiden mina egna tankar ?
kanske ?

men jag hade ju rätt.
johanskogh hade också rätt. hur svårt kan det varit ? alla tanter ser ut så.
men inte så. inte så som andra gången jag hade rätt.
för så ser inte tanter ut.
såfort jag beskrev henne visste dom direkt vem det var.
lång. stolt.
det tog knäcken på mig en bit.
och jag vet inte vad jag ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0