titta bort stockholmare !!

om min älskade lilla systerdotter av någon anledning skulle läsa dethär inlägget, sluta upp med det omedelbart!!
här står mycket hemligstämplad information från den store röde.
dock är jag tveksam till att hon skulle läsa dethär. inte bara för att hon är en mycket duktig och väluppfostrad liten flicka som aldrig skulle snoka runt i mitt privatliv. utan också för att hon är 1,5 år gammal . men bara för det ska vi inte dömma henne och ta förgivet att hon inte hanterar det stora blå internet än.


till saken.
den lilla är mycket svår att köpa julklappar till. man vill verkligen att det ska vara någonting bra ! men jag har så otroligt svårt för att leva mig in i hennes ålder. vad förstår man ?
kan man köpa en ponny ? hanterar hon monopol ? vad anser hon om premieobligationer ? blir hon road av en babyborn som skrattar, bajsar, blinkar, gråter, kryper ? eller föredrar hon en stillasittande tygkanin ?

jag tänkte rikta in mig på en bok. eftersom att böcker. har blivit min egen 'årets julklapp'. ja. alla som förväntar sig få julklappar av mig och som läser dethär, nu vet ni hur det ligger till. ni får böcker allihopa.
tänkte även fortsätta med detta till den lilla. men då hade jag ett mycket svårt beslut framför mig. vilken bok ? kanske känns davinchikoden lite för komplicerad? oliver twist lite för sorglig ? kan man ens läsa i den åldern ? jag är mycket mycket tveksam. men hon har dock en mycket vänlig mor och en mycket vänlig far som säkerligen skulle kunna göra henne den tjänsten.  men trots det får det inte bli för långtråkigt. sen kom jag på det !  eftersom jag skulle ge henne en bok. och hon är ett barn. skulle hon självklart få tidenas bästa barnbok. och vet ni inte vilken det är ? fyskäms. . gå direkt ut i världen och leta på den. den innehåller precis allt en bra bok ska. en bra början, ett bra slut, och tillräckligt mycket spänning !! den heter krakel spektakel köper en klubba. tror ni den fanns att få tag på eller ? vavava ??? nej.
det var helt omöjligt.
jag sprang runt som en yr höna och letade efter den . helt förgäves. blä.
hittade dock en annan klassiker, solägget ! men eftersom att jag själv fortfarande har svårt att förstå handlingen i den lät jag bli. känndes som att jag höll mig på den säkra sidan på det viset.

vad skulle jag då göra ? det blev omvända planer. till lite mer nutid. boken fick bli en film. men vilken ? jag kände att jag började förstå mig på henne mer nu. och jumper eller gossipgirl känndes inte som ett attraktivt alternativ. det skulle bli en disneyklassiker. en riktig sådan. jag ville ha den lilla sjöjungfrun, askungen eller aladin ! tror ni dom fanns att få tag ¨på då ´? ack nej.
jag  hittade anastasia, men enligt min far var hon alldeles för liten för att förstå sig på den.
hur löste vi detta ? jo. vi hittade tidernas film !
och efter många bokstäver har jag nu kommit fram till det jag hade att säga,
man kan aldrig bli för liten för timon och pumba !!
så den lilla kan räkna med många timmars skratt och glädje.
timon och pumba jorden runt. ja. det här blir bra !!

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha du är den knäppaste, roligaste och underbaraste människa jag har träffat. Så mycket problem för en sån liten människa ;) haha

2008-12-21 @ 23:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0